ظروف چوبی

حتما دیده اید که در خانه هایی که با استفاده از چوب تزئین شده اند زیبایی خاصی وجود دارد و این زیبایی چطور باعث دلنشین تر شدن خانه می شود.

امروز و در این مقاله با ما همراه باشید تا برخی از موارد استفاده و ویژگی های استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی را مرور کنیم.

درب لابی چوبی

خب مسلما اولین موردی که در ورود به ساختمان با آن مواجه میشویمدرب ورودی ساختمان یا همان  درب لابی است که با استفاده از چوب می توان ظاهری فوق العاده به آن داد.

استفاده از چوب در درب لابی بسیار رایج بوده و دلیل آن نیز ماندگاری، زیبایی و مقاومت عنصر چوب می باشد.درب تمام چوب لابی باید به طوری طراحی شود که بتواند در فضای بیرونی و در مجاورت با عوامل طبیعی مانند برف، باران و آفتاب ظاهر و کارایی خود را حفظ کند.

درب لابی چوبی شیشه ای نیز ترکیبی شگفت انگیز از عناصر چوب و شیشه است که می تواند ورودی ساختمان را چندیدن برابر جذاب تر کند.

این نوع از درب چوبی، نیاز مراقبت زیادی ندارد و تا سالیان سال مانند روز اول کار می کند.

گلدان چوبی و فلاور باکس چوبی

یکی دیگر از موارد استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی فلاور باکس و گلدان ها هستند. گلدان ها می توانند با طراوت و سرزندگی خود، فضای خانه و دکوراسیون ما را تحت تاثیر قرار دهند.

گلدان چوبی و فلاور باکس چوبی را داخل خانه می توان قرار داد اما یکی از مواردی که باعث رایج شدن این نوع گلدان ها است مقاومت بالا و توانایی مقاومت در فضای باز است.

به همین دلیل است که موارد استفاده از این گلدان ها محدود به دکوراسیون داخلی نمی شود و در مکان هایی مانند تراس، پشت پنجره، روف گاردن و حیاط نیز بسیار کاربرد دارند.

همچنین شما عزیزان برای خرید گلدان چوبی و سفارش فلاور باکس چوبی، می توانید به وب سایت گروه مهندسی آژمان مراجعه کنید.

راه پله چوبی

راه پله چوبی یکی از موارد استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی می باشد که با رنگ گرمی که دارد و ترکیب آن با انواع سبک های دکوراسیون داخلی، موجب شده تا در بسیاری از دکوراسیون های داخلی شاهد آن باشیم.

استفاده از چوب در خانه و محل کار باعث می شود تا آن حس نشاط و تمایل به رشد در انسان پدیدار شود.

همچنین هنگام نصب پله چوبی، ماننده سایر پله ها کثیفی و پسماند زیادی باقی نمیماند و اجرای آن در زمان کمتری صورت می گیرد.

راه پله های در انواع مختلفی طراحی و اجرا می شوند مانند:

  • پله چوبی گرد
  • پله چوبی دوبلکس
  • پله چوبی مستقیم
  • پله چوبی ساده
  • پله چوبی تاشو
  • و….

و دلیل آن نیز انعطاف پذیری چوب در شکل گیری می باشد.

نرده چوبی راه پله

تا به اینجا راه پله ساخته شده از چوب در دکوراسیون داخلی را مرور کرده ایم. اما استفاده از  نرده چوبی راه پله با پله چوبی ترکیبی فوق العاده زیبا می باشد که در چند سال اخیر در کشور مانیز بسیار رایج شده است و در اکثر دکوراسیون ها به چشم می خورد.

نرده ها به دلیل موارد ایمنی باید از مقاومت خوبی برخوردار باشند. این کاراریی و مقاومت باید در چهارچوب استاندارد و مقررات ملی ساختمان انجام شود.

به عنوان مثال طبق مقررات ملی ساختمان ارتفاع نرده های داخلی باید بین 70 الی 120 سانتی متر باشند. که این ارتفاع بسته به طرح نرده و مکان استفاده از آن توسط کارشناس تعیین می شود.

فاصله هر نرده از نرده کناری نیز باید به طوری باشد که کودکان و نوزادان نتوانند از آن عبور کنند.

شاید یکی از دلایل رایج شدن نرده چوبی برای راه پله همین باشد که این نوع از نرده ها، هم موارد زیبایی و هم موارد ایمنی را تحت پوشش قرار می دهند.

نیمکت ساخته شده از چوب در دکوراسیون داخلی

استفاده از نیمکت های چوبی معمولا در فضای باز، روف گاردن و حیط است.

اما در طراحی دکوراسیون مدرن می توان از نیمکت چوبی در آشپزخانه استفاده کرد که با اشکال مختلفی که می توان به آن داد، در طرح ها و ابعاد مختلفی موجود می باشد.

میز و نیمکت چوبی ناهار خوری در طراحی آشپزخانه، یکی از موارد پر مصرف و البته زیبا می باشد. این نیمکت ها به سرعت خراب نمی شوند و می توان هر رنگی را بر روی آنها اعمال کرد.

می توان در فضاهای داخلی برای راحتی بیشتر نیمکت چوبی بر روی این نیمکت ها بالشت و فوم های نرم تعبیه کرد.

کابینت و کمد

امروزه کابینت ها جزئ جدایی ناپذیر زندگی ما می باشند.کابینت چوبی نیز در دسته طراحی آشپزخانه قرار می گیرد.

امروزه کابینت چوبی و کابینت MDF تقریبا مترادف هم شده اند اما این امر اشتباه است زیرا که کابینت چوبی را می توان از چوب های مختلفی طراحی، تولید و اجرا کرد.

کمد های چوبی نیز در دکوراسیون داخلی نقش پررنگی دارند و بسیار پر استفاده می باشند.این کمد ها باعث صرفه جویی در فضای خانه و همچنین زیباتر شدن آن می شوند.

جمع بندی

استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی باعث زیبایی چندین برابری خانه ما می شود و همچنین بسیار کاربردی نیز می باشد.

چوب به دلیل انعطاف پذیری و همچنین موارد استفاده و محبوبیت، در اکثر بخش های دکوراسیون داخلی و فضای بیرونی مورد استفاده قرار می گیرد.

مواردی همچون ساخت آلاچیق و سونا خشک، ساخت کلبه و سایبان های چوبی، کفپوش و… از  دیگر موارد استفاده از چوب می باشند.

خلاصه موارد استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی بسیار زیاد هستند. چوب حس و حال طبیعی به خانه ما می دهد و با استفاده از آن می توانیم فضای دکوراسیون داخلی خود را به طور شگفت آوری تغییر دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *